woensdag 3 juni 2009

Alleen het beste was goed genoeg voor Den Bosch

“Alleen het beste is goed genoeg voor Den Bosch” was het motto van de discussie avond op 26 mei in Bar le Duc. De avond trok ruim 30 mensen die mee hebben gediscussieerd over actuele  thema’s. De uitkomsten vormen input voor het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010 van D66 ’s-Hertogenbosch.

Hans van Veen opende als voorzitter van de lokale afdeling de avond. Marusjka van Lestrade (D66 Provinciale Staten lid) was deze avond de discussieleider. Zij wist door haar enthousiasme alle aanwezigen  te betrekken bij de discussie.

Er is gediscussieerd over uiteenlopende onderwerpen. Van cultuur (moet er een nieuw theater komen?) tot onderwijs (moet (kan) de gemeente zich bemoeien met de kwaliteit van onderwijs?). Doordat op sommige onderwerpen de meningen erg verdeeld waren ontstonden er levendige discussies. Jan Smit heeft iedere stelling afgerond met een “eerste conclusie”.

Tot slot mocht het publiek stemmen op de stelling: “Is deze avond voor herhaling vatbaar?”. Iedereen was het eens. Alleen groene kaartjes!

Verslag van deze avond

“Alleen het beste is goed genoeg voor Den Bosch” was het motto van de discussie avond op 26 mei in Bar le Duc. De avond trok ruim 30 mensen die mee hebben gediscussieerd over actuele  thema’s. De uitkomsten vormen input voor het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010 van D66 ’s-Hertogenbosch.
Hans van Veen opende als voorzitter van de lokale afdeling de avond. Marusjka van Lestrade (D66 Provinciale Staten lid) was deze avond de discussieleider. Zij wist door haar enthousiasme alle aanwezigen  te betrekken bij de discussie.
Er is gediscussieerd over uiteenlopende onderwerpen. Van cultuur (moet er een nieuw theater komen?) tot onderwijs (moet (kan) de gemeente zich bemoeien met de kwaliteit van onderwijs?). Doordat op sommige onderwerpen de meningen erg verdeelt waren ontstonden er levendige discussies. Jan Smit heeft iedere stelling afgerond met een “eerste conclusie”.