zaterdag 4 juli 2009

D66 ’s-Hertogenbosch fietst

Op zondag 30 augustus organiseert D66 ‘s-Hertogenbosch een fietstocht voor al haar leden en familieleden, vrienden en sympathisanten. Er is een route uitgezet langs allerlei mooie en bijzondere plekken in en rondom onze stad. Vertrek is om 12 uur bij het centraal station en de tocht eindigt rond 16 uur op de Driesprong te Rosmalen.

De route wordt binnenkort hier gepubliceerd.

De route voert langs de west – en noordkant van de stad. De start is bij het station en gaat door het Paleiskwartier naar de Gement. Daarna gaat het langs het in aanbouw zijnde nieuwe ziekenhuis, door West, naar Engelen. Daar wordt een bezoek gebracht aan één van de kastelen. Na een pauze in Bokhoven, vervolgt de route over de Maasboulevard via de nieuwste wijk, ‘de Groote Wielen’, naar Rosmalen. Daar eindigt de tocht op één van de terrasjes.

Jan Smit, lijsttrekker van D66 ’s-Hertogenbosch over het waarom van deze fietstocht: “We maken deze tocht, omdat ’s-Hertogenbosch een heel bijzondere stad is. Als politieke partij willen we verantwoordelijkheid dragen voor onze omgeving. Samen kijken naar die omgeving en zien wat er zo mooi is, is een goede voedingsbodem voor toekomstig beleid. De relatie tussen ’s-Hertogenbosch en het buitengebied is in onze stad juist heel bijzonder en dit zal tijdens de fietstocht heel duidelijk worden.”