woensdag 22 juli 2009

D66 ’s-Hertogenbosch stelt de kandidatenlijst vast

D66 ’s-Hertogenbosch heeft de kandidatenlijst voor de verkiezingen van maart 2010 vastgesteld. Daarmee is D66 ’s-Hertogenbosch de eerste afdeling van D66 in heel Nederland die de lijst rond heeft.

De top-5 van de kandidatenlijst kent 2 vrouwen en 3 mannen. Het is goede mix van meer ervaren kandidaten en aanstormend jong talent. De gemiddelde leeftijd komt uit op 40.

Een kandidaat woont in Rosmalen en één is er geboren. De rest woont in ’s-Hertogenbosch, waarvan er twee hier ook geboren en getogen zijn.

Jan Smit, lijsttrekker van D66 ‘s-Hertogenbosch: “D66 ’s-Hertogenbosch wil in maart 2010 terugkeren in de gemeenteraad. De kans dat dit lukt, is groot: we zijn nu de derde partij van de stad. En met de mensen die nu op de lijst staan, krijgen we een prachtig en divers team. Daarmee kunnen we de problemen in de stad echt gaan aanpakken.”

D66 maakt zich de komende verkiezingen vooral sterk op een aantal punten: onderwijs, economie/arbeidsmarkt, ruimtelijke ordening/wonen en cultuur. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het opstellen van een verkiezingsprogramma. Daarin worden de D66-ideeen verder uitgewerkt. D66 denkt er over één van die nieuwe ideeën in het najaar te presenteren in een Burgerinitiatief. Daarmee is D66 de eerste politieke partij in de stad die van dit nieuwe democratische instrument gebruikt maakt.