maandag 31 augustus 2009

D66 's-Hertogenbosch fietst door buitengebieden

Op zondag 30 augustus organiseerde D66 ‘s-Hertogenbosch een fietstocht voor al haar leden en familieleden, vrienden en sympathisanten. D66 fietste door de Gement, Bokhoven, Engelen en de Groote Wielen. Hiermee wilden de sociaal-liberalen nader kennis maken met de buitengebieden van de gemeente ’s-Hertogenbosch. De route eindigde 35 kilometer verderop op de Driesprong in Rosmalen.

Jan Smit, lijsttrekker van D66 ’s-Hertogenbosch: “De aandacht in het gemeentehuis ligt vaak bij de binnenstad, terwijl onze gemeente groter is dan die paar vierkante kilometer. Als politieke partij willen we verantwoordelijkheid dragen voor onze omgeving. De relatie tussen ’s-Hertogenbosch en het buitengebied is in onze stad juist heel bijzonder en dit is tijdens de fietstocht heel duidelijk worden.”

De D66’ers kwamen op hun tocht ook langs diverse gebieden gefietst die deel uitmaken van acutele politieke dossiers, zoals de nieuwe randweg bij de Gement, de aanleg van de Groote Wielen en de geplande route voor de omlegging van het Zuid-Willemskanaal.

Jan Smit over de vraag of zo’n fietstocht vaker wordt georganiseerd: “Een dergelijke fietstocht is zeker voor herhaling vatbaar. Er zijn nog genoeg bijzondere gebieden in onze gemeente te bekijken. Bovendien is het een erg leuke manier om de meer dan 100 leden van D66 ’s-Hertogenbosch beter te leren kennen.”