vrijdag 14 juli 2017

Aanpak onveilige verkeersituatie Rijnstraat/Geulweg

Eind juni sprak commissielid Robbert van Schaik samen met een afvaardiging van De Bossche Groenen (DBG) met ouders van kinderen op de basisschool De Aquamarijn. Het onderwerp was de onveilige verkeerssituatie kruispunt Rijnstraat/Geulseweg.

De ouders gaven aan dat ze zich onveilig voelde in het verkeer en hebben zelf een ongevallenregistratie opgezet. Betrokken ouders hadden in het verleden met de gemeente gesproken over de verkeerssituatie, maar dat leidde niet tot een verbetering. Reden genoeg voor D66 om hierover samen met DBG vragen te stellen aan het college.

Inmiddels heeft het college geantwoord. Naar aanleiding van de vragen gaat het college in overleg met de ouders om te spreken over de onveilige verkeerssituatie. Ook neemt het college de kruising mee in het uitvoeringsprogramma Verkeersveiligheid (2017-2020). Daarnaast gaat het college de verkeerssituatie in de Rivierenbuurt nog eens tegen het licht te houden.

Robbert van Schaik heeft de betrokken ouders ingelicht en aangeraden om zelf het gesprek met de wethouder te initiëren. “Het is mooi om te zien dat een stel vragen een eerste aanzet is om de deur te openen voor een gesprek tussen college en ouders. Hopelijk leidt dit tot een oplossing om het onveilige kruispunt aan te pakken. Ik laat het initiatief nu bij de ouders om een gesprek met de wethouder op te starten. Dat kunnen ze prima zelf. Vertrouwen op eigen kracht!”

Het onveilige verkeerskruispunt Rijnstraat/Geulweg