vrijdag 21 juli 2017

Verkadefabriek 3.0, klaar voor de toekomst

In het raadsvoorstel ‘naar een Verkade 3.0’ wordt gekeken hoe de financiering van de Verkadefabriek nog transparanter kan worden. Vandaar dat de keuze is gevallen voor een coöperatie, met een duidelijke subsidierelatie en verantwoording.

“De D66-fractie is blij dat de gesprekken tussen de wethouder en de Verkadefabriek eindelijk tot een positief resultaat hebben geleid. Het is goed om te zien dat er duidelijke afspraken over transparantie en governance zijn gemaakt. Nu aan de slag met het Hotel aan de Verkade!“, aldus commissielid Robbert van Schaik.

Meer ruimte voor cultuur en cultureel ondernemerschap

De keuze voor een coöperatie is duidelijk: meer ruimte voor cultuur en cultureel ondernemerschap. De Verkadefabriek krijgt meer ruimte om financiën te werven en initiatieven te ontplooien. “Uiteindelijk willen we als D66 dat door cultureel ondernemerschap de ‘culturele koek’ groter wordt. Daar profiteert heel ’s-Hertogenbosch van”, aldus raadslid Bilal Kaya.