donderdag 30 november 2017

D66 wil verder met het schoolontbijt

In het voorjaar zijn vier basisscholen in de gemeente ’s-Hertogenbosch gestart met het aanbieden van schoolontbijt. Alle leerlingen van deze scholen mogen meedoen met het schoolontbijt. De gemeente maakt dit ontbijt mogelijk. Nu wordt de proef geëvalueerd.

D66 vindt het initiatief van een schoolontbijt zeer sympathiek. Het is bekend dat ontbijten een significant effect kan hebben op gezondheid en concentratie.  Vooral de kinderen die ’s ochtends niet kunnen ontbijten, omdat er niets te ontbijten valt, hebben veel baat bij een schoolontbijt. Tegelijkertijd hebben we de resultaten van het schoolontbijt tot op ons genomen. Het wordt door de ouders en docenten als ruim voldoende beoordeeld. We zien ook dat 25% van de kinderen vindt dat er te weinig keus is qua ontbijt. “Toch is mijn grondhouding nog steeds positief met betrekking tot het schoolontbijt. Met de verbeterpunten mag het schoolontbijt volgens D66 gewoon doorgaan“, aldus raadslid Bilal Kaya.