vrijdag 1 december 2017

De Spoorzone: veelkleurig en dynamisch gebied

De Spoorzone, met in het hart het Centraal Station, is een veelkleurig en dynamisch gebied met kenmerkende gebouwen. Een knooppunt waar wonen, werken, studeren en reizen samen komen. De gemeente wil enkele ontwikkelrichtingen voor dit gebied verder uitwerken en gaat hiervoor in gesprek met bewoners en gebruikers van dit gebied.

Direct naast de historische binnenstad ligt de Spoorzone. Een gebied in ontwikkeling met letterlijk en figuurlijk veel ruimte voor groei en vernieuwing, voor talent en ondernemerschap. Tussen grofweg het Jeroen Bosch Ziekenhuis en de Gruyterfabriek aan de ene kant, en de Tramkade en het Essent gebouw aan de andere kant, wordt gebouwd aan een veelkleurig en dynamisch gebied. Wethouder Eric Logister: “Van woningbouw op Willemspoort tot de ontwikkeling van de voormalige Grassofabriek tot een innovatief bedrijvencentrum. Als gemeente zien we veel mogelijkheden in de Spoorzone. We zijn echter benieuwd welke kansen bewoners, bedrijven en gebruikers van dit gebied zien. Vandaar dat we iedereen uitnodigen om met ons mee te denken en te praten.“

Woon, werk of studeer jij in de Spoorzone? Of heb je als Bossche bewoner of bedrijf interesse in de ontwikkeling van dit gebied? Kom dan naar een van de bijeenkomsten in het EKP-gebouw (Parallelweg 21-23, start om 19:30 uur) en zet de gemeente ‘s-Hertogenbosch op het juiste spoor!

• 29 november: Thema-avond Bereikbaarheid: “Hoe houden we de Spoorzone bereikbaar?”
  • 6 december: Thema-avond Wijkenergie: “Hoe draag je bij aan een energie neutrale Spoorzone?”
  • 7 december: Thema-avond Wonen, Werken en ontmoeten: “Hoe benut je het station maximaal? En geef je ruimte aan nieuwe vormen van wonen, werken en ontmoeten in de Spoorzone?”
  • 11 december: Thema-avond Innovatie, innovatie ontstaat door anders kijken: “Hoe doen we dit in de Spoorzone?”

De Spoorzone in ‘s-Hertogenbosch