vrijdag 12 januari 2018

Genderneutrale toiletten in het stadhuis

In het stadhuis, het bestuurscentrum en het Stadskantoor hebben de toiletten een verandering ondergaan die voor veel LHBT-inwoners van onze gemeente belangrijk is. Vanaf vandaag zijn de toiletten genderneutraal. Op alle openbare toiletten is een nieuw logo geplaatst, met daarop de aanduiding dat het een mannen of een vrouwen wc betreft en daarnaast drie symbolen in één: man/vrouw/genderneutraal.

Wethouder Eric Logister vindt deze verandering om twee redenen belangrijk; “In 2017 is het Roze Jaar zeer succesvol geweest en nu laten we hiermee zien dat het Roze Jaar weliswaar voorbij is, maar de roze gedachte top of mind is! Daarnaast nemen met deze kleine veranderingen, grote drempels voor onze roze gemeenschap weg.

Woordvoerder diversiteit, Bilal Kaya, is bet daarmee eens. “Net zoals mijn initiatief met het regenboogzebrapad is deze verandering belangrijk. We zeggen hiermee als gemeente dat diversiteit van groot belang is in onze samenleving. En waar kunnen we dat beter laten zien, dan in ons huis van de stad!”