zaterdag 10 maart 2018

Landelijke D66 Bustour in ‘s-Hertogenbosch

Samen met vrijwilligers en prominente D66-ers rijdt de D66 campagnebus, CO2 neutraal en 7500 km door Nederland, om de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen te steunen. Vrijdag 9 maart heeft de landelijke campagnebus twee scholen bezocht in ’s-Hertogenbosch.

De D66-bus arriveerde rond 12.30 uur bij het Van Maerlantcollege in ’s-Hertogenbosch, waar Europarlementariër Mathijs van Miltenburg uitstapte en een College Tour hield met leerlingen. Tweede Kamerleden Joost Sneller en Jessica van Eijs gingen vervolgens met de bus naar BBS Boschveld om daar in gesprek te gaan met docenten. “Het was een goed gesprek met enthousiaste leraren die leven voor hun vak. Maar die ook bezorgd zijn. D66 wil de werkdruk verlagen, onder andere met kleinere klassen en meer tijd voor lesgeven dan voor administratie.”, reageerden beide Tweede Kamerleden.

Vanuit D66 ’s-Hertogenbosch waren o.a. lijsttrekker Mike van der Geld en raadslid René van den Kerkhof aanwezig om de gasten welkom te heten. Voor Mike van der Geld dé gelegenheid om nog eens extra te onderstrepen wat D66 de afgelopen jaren voor elkaar heeft gekregen en zich voor gaat inzetten. “Wij nemen onze verantwoordelijkheid om zaken voor elkaar te krijgen. Dit doen wij natuurlijk niet alleen, maar samen met inwoners, ondernemers en andere politieke partijen.”, aldus Van der Geld.

Benieuwd naar wat D66 de afgelopen jaren bij u in de buurt voor elkaar heeft gekregen én zich de komende jaren voor gaat inzetten? Kijk op www.wijkrijgenhetvoorelkaar.nl.