vrijdag 9 november 2018

Babel nieuw platform voor taal en cultuureducatie

Bibliotheek, Muzerije en Bureau Babel gaan per 1 januari 2019 samen verder als Babel: hét platform van en voor iedereen die zich cultureel en maatschappelijk wil ontplooien en (blijven) groeien.

De afgelopen tijd is er intensief met de organisaties en de gemeente samengewerkt om de fusie tussen de drie organisaties gereed te krijgen. Wethouder Mike van der Geld: “De afgelopen periode hebben we gewerkt aan onderling vertrouwen en het tempo hooggehouden. Ik ben erg blij dat het ons is gelukt de fusie rond te krijgen. Met de bundeling van krachten komt er een nog krachtiger partner te staan op het gebied van taal- en cultuureducatie.”

Raadslid Daan Peters: “Met Babel als nieuwe culturele hotspot willen we laten zien dat het aanbod van de drie organisaties elkaar versterkt. De sector staat voor creativiteit, verbinding en overvloeiing en dat wordt op deze manier gestimuleerd. Daarnaast ben ik blij dat er ook wordt gewerkt aan een fysieke doorbraak tussen de twee panden aan de Hinthamerstraat. Zo ontstaan er ook letterlijk verbindingen tussen de organisaties waardoor zij nog meer naar elkaar toegroeien.”

Goed onderwijs

Onderwijs vormt de basis van onze samenleving. Elke leerling moet het beste uit zichzelf kunnen halen. ’s-Hertogenbosch moet daarom een compleet en gevarieerd aanbod van kwalitatief en vooruitstrevend onderwijs bieden. Hiermee wordt tevens talent voor de gemeente aangetrokken.

Als studenten- en talentenstad is ’s-Hertogenbosch met Jheronimus Academy of Data Science (JADS), Avans, Fontys, Hogere Agrarische School (HAS), Helicon en Koning Willem-I op de goede weg. Circa 30.000 jongeren studeren hier. D66 ziet graag dat ‘s-Hertogenbosch de stad is waar jongeren studeren, wonen en werken. Hierdoor behouden we talent voor de stad en regio.