vrijdag 22 mei 2020

Geen zendmast naast kinderdagverblijf in Rosmalen

De gemeente ’s-Hertogenbosch gaat samen met Vodafone op zoek naar een alternatieve locatie voor een zendmast naast een kinderdagverblijf in De Groote Wielen. D66 drong eerder al aan op een alternatieve locatie.

Bewoners van De Groote Wielen en de eigenaar van stadsboerderij Eyghentijds uitten eerder hun zorgen over de voorgenomen plaatsing van een 4G-zendmast bij stadsboerderij Eyghentijds. De beoogde locatie is op gemeentelijke grondgebied naast de stadsboerderij, waar ook een kinderdagverblijf is gevestigd.

Fractievoorzitter René van den Kerkhof: “D66 zette grote vraagtekens bij de beoogde locatie en vroeg het college daarom onder meer of ze bereid is om de mast op een alternatieve locatie te laten plaatsen. Die bereidheid is er: in overleg met telecomaanbieder Vodafone wordt er nu een alternatieve locatie gezocht. Wij zijn dan ook erg blij dat het plaatsen van een zendmast naast het kinderdagverblijf van de baan is!”

Het volledige antwoord van het college op onze schriftelijke vragen vind je hier.