zaterdag 13 juni 2020

Vaart in het Zuid-Willemspark

In de update van vorige maand deelden we al dat de vaart er echt in komt in het Zuid-Willemspark. De nieuwe Kanaalboulevard, die sinds gisteren (bijna) af is, onderstreept dat nog maar eens.

Het Zuid-Willemspark wordt echt een groene en bruisende long in onze (binnen)stad. De herinrichting van de Kanaalboulevard is hier een belangrijk onderdeel van. De Kanaalboulevard betreft de Zuid-Willemsvaart tussen het Kardinaal van Rossumplein en de Hinthamerstraat. De weg is nu ingericht als een 30 km-weg. Dat is ook de maximaal toegestane snelheid die vanaf nu gaat gelden. Er zijn brede fietsstroken en verkeerssluizen aangelegd. Ook is de rijbaan versmald. Voetgangers kunnen gebruikmaken van het verbrede voetpad. Langs het water is het wandelpad verbreed en zijn er bankjes geplaatst. Na de zomer vindt de finishing touch plaats door beplanting toe te voegen.

De Kanaalboulevard is het eerste stuk Zuid-Willemspark waar over de lengte van een heel wegvak een nieuw pad, bankjes en groen worden gerealiseerd. Wethouder Mike van der Geld is verheugd: “Met dit wandelpad creëren we de eerste schakel van aantrekkelijke wandelroutes en verblijfsplekken in de stad, langs het water. En die routes beginnen liefst al direct bij de voordeur. Zo nodigen we iedereen uit om te bewegen en te ontmoeten. Mooi getimed, want zo vlak voor de Bossche Zomer, hebben we er een goede plek bij om van de omgeving te genieten en elkaar te ontmoeten.”

Meer informatie ontvangen over de andere projecten, de plannen én de vorderingen in het Zuid-Willemspark? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief Zuid-Willemspark.