maandag 5 oktober 2020

Dag van de Leraar: veel dank aan alle leraren in onze gemeente

Een klein gebaar van onze fractie en ons bestuur op deze Dag van de Leraar om jullie te laten weten dat wij heel veel respect hebben voor jullie dagelijkse inzet voor de kinderen in onze gemeente. Hartelijk dank daarvoor!

Leraar is een fantastisch beroep. Je hoeft je nooit af te vragen of je werk ertoe doet. Want dag in, dag uit zie je het effect in de klas: een nieuw inzicht, wat extra zelfvertrouwen, een bijdehand grapje. Vraag iemand naar zijn of haar lievelingsleraar en je krijgt gegarandeerd een prachtig verhaal. Toch verkeert het leraarschap in zwaar weer. De werkdruk is hoog, het salaris te laag en er heerst een ernstig tekort waardoor het op veel scholen elke dag weer gaten vullen is. Leraren hebben in deze lesweek geen tijd voor professionalisering, voorbereiding en extra ondersteuning voor een leerling. Dit maakt niet alleen het beroep onaantrekkelijker, het is ook slecht voor de kwaliteit van het onderwijs.

Dat moet anders. Op d66.nl/onderwijsvisie doen wij daarom 44 voorstellen voor het beste onderwijs. Nu en voor de toekomst. Voor de beste kansen en voor talentontwikkeling.