dinsdag 13 oktober 2020

De Bossche Winter is in aantocht

Na het succes van de Bossche Zomer volgt de Bossche Winter. Een nieuwe periode waarin de gemeente flexibel en faciliterend handelt om ruimte te blijven bieden aan ondernemers. Zodat zij met een dosis creativiteit, lef en ondernemerschap de winter door kunnen komen.

Het succes van de Bossche Zomer wordt breed gedeeld en gevoeld. “Het maakte je trots om een Bosschenaar te zijn! De stad en dorpen werden fantastisch op de kaart gezet. In korte tijd is er iets neergezet wat structurele potentie in zich heeft. Complimenten aan iedereen die daaraan bijgedragen heeft. In het bijzonder aan al die ondernemers en creatievelingen die het lef hebben gehad om in deze onzekere tijd letterlijk in de ruimte te springen, die er geboden werd”, aldus fractievoorzitter René van den Kerkhof.

Voor D66 is het zaak dat in aanloop naar en tijdens de Bossche Winter de gemeente zich wederom flexibel en faciliterend opstelt. Zodat ondernemers die het hardst geraakt worden (met name in de horeca en in het culturele en maatschappelijke veld) de ruimte krijgen om samen het verdienvermogen te organiseren. “De winter is echter een ander seizoen, dan dat de zomer was. In het verleden behaalde resultaten bieden dan ook geen garantie voor de toekomst. Dat blijkt ook wel uit de coronacijfers, die nu harder dan ooit oplopen. Wij geloven echter dat de Bossche Zomer een succes was omdat er ondanks alle beperkingen, of juist door al die beperkingen, een enorme creativiteit losbarstte in de stad en dorpen. Wij hebben er dan ook alle vertrouwen in dat er weer nieuwe initiatieven en evenementen ontstaan die komende winter tot een bijzonder memorabele winter gaan maken.”

Ruimte voor onderwijs

Studenten geven aan het thuisonderwijs meer dan zat te zijn. Onder meer de leerprestaties en de kwaliteit van het onderwijs lopen fors terug. Bij de behandeling van het raadsvoorstel in de gemeenteraad vroeg D66 om buurthuizen, theaters en poppodia tijdens de Bossche Winter beschikbaar te stellen voor het onderwijs. Het college van B en W  zegde daarop toe om tijdens de coronacrisis ervoor open te staan om onderwijs mogelijk te maken in het gemeentelijk vastgoed.