maandag 15 februari 2021

Steun onze lokale ondernemers!

D66 is trots op alle initiatieven die ondernemers ontwikkelen om in deze tijd het hoofd boven water te houden. Door hun creativiteit en positiviteit kun je als bewoner vanuit thuis je favoriete winkel of restaurant bezoeken. Goed voor de lokale economie én het klimaat.

“Dit vraagt om een flexibele houding vanuit de gemeente. Een gemeente die ruimte blijft bieden en ondernemers ondersteunt met allerlei platforms. Gelukkig zien we een gemeente die veelal goed anticipeert. Mede door die houding zijn er mooie Bossche initiatieven ontstaan, waarvan we er graag een aantal in het zonnetje zetten”, aldus raadslid Inge Visschedijk.

• Begin februari is de online veiling allerallereerste.nl gestart. Op deze site kunnen inwoners uit onze gemeente de komende weken bieden op allereerste keren na de lockdown, zoals  het allereerste biertje uit de tap van jouw favoriete café.
  • Met het straatkunstproject #UsingWallsToBuildBrigdges lieten Bossche kunstenaars zien dat geweld en vernieling plaats hebben gemaakt voor verbroedering en verfraaiing. De binnenstad is door Kings of Colors weer een stukje opgefleurd!
  • Op initiatief van de Koninklijke Horeca Nederland afdeling ’s-Hertogenbosch/Rosmalen (KHN) en de gemeente ‘s-Hertogenbosch is er een speciale groep gevormd om horecaondernemers gratis met advies bij te staan. Bedrijven helpen horecabedrijven dus!
  • Begin april ging de campagne KoopLokaal, ProefLokaal, BeleefLokaal en SpreekLokaal van start. Een mooie manier om inwoners van onze gemeente te activeren om de ondernemers uit de regio te (blijven) steunen, bijvoorbeeld via het initiatief Online Warenhuis Den Bosch.

En … De Bossche Zomer komt er weer aan! Midden in de vaccinatiecampagne klinkt de zomer nog ver weg. Maar gemeente en ondernemers zetten er samen de schouders onder om te werken aan het stukje perspectief waar zo naar gesnakt wordt. Het totaalconcept blijft hetzelfde en wordt doorontwikkeld. De individuele initiatieven zullen soms veranderen. Want verrassing was een van de succesformules van de eerste editie. De gemeenteraad neemt begin maart een besluit over het budget. Daarna kunnen de voorbereidingen écht van start. Meer informatie hierover vind je hier.