woensdag 24 maart 2021

Meer dan 300 leden!

In nog geen maand tijd heeft D66 ’s-Hertogenbosch er 30 leden bij gekregen. In totaal heeft de Bossche D66-afdeling nu ruim 310 leden. Een ongekend aantal. Onze afdeling draagt zo een duidelijk steentje bij aan de snelste ledengroei in de geschiedenis van D66.

Inmiddels is het ledenaantal van D66 de 30.000 gepasseerd. Het oude record van de partij was 28.821. Directe aanleiding voor de stijging is de enorme winst die we boekten bij de Tweede Kamerverkiezing. Een mooie blijk van waardering voor onze positieve en verbindende campagne. In ’s-Hertogenbosch stemde meer dan 18.000 Bosschenaren op ons. Een record, dat een grote verantwoordelijkheid met zich mee brengt om als progressieve partij het verschil te blijven maken!

We zijn trots op het vertrouwen én op de stap die velen gezet hebben om lid te worden. Als lid van D66 kun je zelf kiezen wat je wel en niet wilt doen. Wat jouw route is binnen onze partij? Of je nu wilt meedenken over onze standpunten, campagne wilt voeren of met gelijkgestemden samen wilt komen in een interessegroep. Het kan allemaal. Als lid kun je op tal van manieren een rol spelen binnen D66. Je kunt jezelf ontwikkelen, ervaringen opdoen in het bestuur, enthousiast campagne voeren, je kandideren als kandidaat-raadslid en nog veel meer. Zoek vooral de plek op waar jij je het meest thuis voelt. En met de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 in aantocht liggen er mooie kansen. Met elkaar bouwen we door op het succes van de Tweede Kamerverkiezingen. Voor gelijke kansen voor iedereen, voor het beste onderwijs, voor een beter klimaat én meer betaalbare woningen.

Voorzitter van D66 ’s-Hertogenbosch, Marieke van Lieshout: “Deze stijging van het aantal leden is ongekend. Nog nooit waren zo veel inwoners van ’s-Hertogenbosch lid van D66. Daar ben ik super blij mee! Sluit je ook aan bij D66 en steun de grootste groene en progressieve partij. Jouw aanmelding als lid geeft je een unieke toegang tot een grote verscheidenheid aan activiteiten waarmee jij ’s-Hertogenbosch en Nederland eerlijker en groener uit de crisis kunt helpen!”