dinsdag 6 april 2021

Oproep tot opening terrassen

Dit weekend deden de burgemeesters van de vier grote steden de oproep om de terrassen snel weer te openen. Ook in ‘s-Hertogenbosch zien we dat het met mooi weer al goed druk is in de binnenstad en in parken. Daarom vragen we vanavond aan burgemeester Mikkers om zich aan te sluiten bij de oproep om de terrassen weer snel te openen.

Het is volgens de burgemeesters niet meer uit te leggen dat mensen wel op een kleedje met een fles rosé op het gras in een park of elders gaan zitten, maar dat de horeca de terrassen niet mag openen. In de grote steden waren er de afgelopen week overvolle parken, waar nauwelijks tot geen afstand van elkaar werd gehouden. Het openen van de terrassen biedt juist letterlijk de ruimte om op een verantwoorde en veilige manier erop uit te gaan.

Fractievoorzitter René van den Kerkhof: “D66 ziet met het voorjaar op komst de drukte alleen nog maar toenemen. Op terrassen kan deze drukte beter in goede banen worden geleid dan in de openbare ruimte. Wij zien daarom graag dat de gemeente ’s-Hertogenbosch zich ook aansluit bij de oproep van de vier grote steden aan het kabinet om de terrassen snel weer te openen. We vragen de burgemeester dan ook om zich aan te sluiten bij deze oproep.”

Bekijk hier de vragen die onze fractie tijdens het vragenhalfuurtje van de gemeenteraad stelde. En lees hier de reactie van burgemeester Mikkers.