zondag 10 oktober 2021

Bossche Scholenreis

Op de Dag van de Leraar heeft onze fractie alle scholen in ‘s-Hertogenbosch bezocht met een zeer verdiende Merci voor alle leraren. Hiermee willen we onze leraren op deze dag bedanken voor het belangrijke werk dat ze doen.

Leraren zijn onmisbaar. Vanaf de vroege jeugd helpen zij kinderen om een goede basis voor de toekomst te leggen. Hierbij hoef je je nooit af te vragen of je gewaardeerd wordt. En toch kan dat nog veel beter. De werkdruk is hoog, het salaris te laag en de klassen te groot. D66 werkt er in de Tweede Kamer hard aan om daar iets aan te doen.

Ook op lokaal niveau willen wij het onderwijs aantrekkelijker maken. Daarom werkt D66 ‘s-Hertogenbosch aan een Bossche Onderwijsvisie. Om ook input uit het onderwijsveld op te halen organiseert commissielid Thijs van Rens hiervoor een Bossche Scholenreis. “Vanaf de tekentafel is het makkelijk om een visie te schrijven. Maar de echte kennis zit bij de mensen in het onderwijs. Graag ga ik daarom in gesprek. Zo maken we samen het beste onderwijs in onze gemeente.”

Wil je meer weten over de scholenreis? Of wil jij aan de scholenreis of onderwijsvisie bijdragen? Stuur dan een berichtje naar t.vanrens@s-hertogenbosch.nl of bel of app naar 06 30 46 91 61.