dinsdag 19 oktober 2021

Huis van Bosch zo goed als gereed

Na een verbouwing van een jaar is het rijksmonument ‘De Kleine Winst’ aan de markt ontwikkeld tot het ‘Huis van Bosch’. Daarmee is een fysieke herinneringsplek gecreëerd voor Jheronimus Bosch. Binnenkort opent het Huis van Bosch zijn deuren. D66 is zeer trots op deze nieuwe aanwinst voor onze stad!

Naast de restauratie is het pand ook verduurzaamd. Zo zijn er zonnepanelen geplaatst in de glazen kap en is het pand voorzien van warmtepompen. Het Jheronimus Bosch Art Center (JBAC) en de stichting Jheronimus Bosch 500 hebben de basis gelegd voor het museum. Een eigentijds museum, met een mix van moderne en oude technieken. En een museum dat door het plaatsen van een lift volledig toegankelijk is voor iedereen.

Wethouder Mike van der Geld: “Met het Huis van Bosch krijgt onze stad eindelijk een fysieke herinneringsplek voor de grootste zoon van onze stad. Een plek waar hij ook écht heeft rondgelopen. Ik hoop op een plek die zoveel mogelijk mensen inzicht geeft in het verleden en die zal inspireren voor de toekomst!”

Meer informatie over het Huis van Bosch vind je hier.