vrijdag 12 november 2021

In 2022 gegarandeerd weer De Bossche Zomer

Op initiatief van D66 komt er in 2022 gegarandeerd weer De Bossche Zomer. De fractie diende daarvoor samen met vijf andere partijen een amendement in tijdens de begrotingsbehandeling op 9 november.

De Bossche Zomer is al twee jaar op rij een groot succes. De open opzet en de vrolijke sfeer op alle terrassen en tijdens evenementen zijn een aanwinst voor de stad en dorpen. Niemand weet hoe de zomer van 2022 gaat verlopen, maar met de organisatie van De Bossche Zomer biedt de gemeente nu al perspectief voor iedereen. Het succes van 2020 en 2021 was onder meer te danken aan de manier waarop De Bossche Zomer was georganiseerd: met een snelloket vanuit de gemeente en de communicatie en organisatie onder één paraplu. Op initiatief van D66 wordt er daarom wederom een grote gemeentelijke bijdrage gedaan aan De Bossche Zomer. Via een amendement is € 200.000 vrijgemaakt voor de organisatie in 2022.

Raadslid Daan Peters: “De coronapandemie heeft ons veel nieuwe inzichten verschaft. Omdat we niet altijd meer op de oude manier van onze zomervakantie konden genieten is actief gezocht naar waar de mogelijkheden wél lagen. Daaruit is De Bossche Zomer geboren en de afgelopen twee jaar heeft iedereen in onze gemeente kunnen ervaren hoe de buitenruimte op een open, spontane en nieuwe wijze te beleven en gebruiken is.”

Wat D66 betreft is De Bossche Zomer een jaarlijks terugkerend event. Peters: “Het liefst zien we ook na 2022 de jaarlijkse organisatie en facilitering vanuit de gemeente doorgaan. De Bossche Zomer biedt perspectief en vermaak voor iedereen! Daarnaast is het goed voor de Bossche economie, stimuleert het Bosschenaren om in hun eigen stad te blijven in plaats van op vakantie te gaan en trekt het bezoekers naar de gemeente. Wij kijken uit naar nog vele Bossche Zomers!