maandag 15 november 2021

Trots op Avans: (co)creatie van een nieuw bos

D66 is trots op Avans Hogeschool. Dankzij de inzet van de GreenOffice-studenten Lisa Heyman en Nick den Bol wordt een nieuw bos gecreëerd bij de Diezemonding. Goed voor het herstel van de natuur én voor het CO2-neutraal maken van het Avansonderwijs.

Vorige week gingen de eerste van de 4.000 bomen de grond in. Iedere boom die de grond in gaat staat symbool voor een afstudeerder van Avans Hogschool. Het nieuw aan te planten bos gaat de komende jaren groeien naar 100.000 bomen. Daarbij hebben de twee studenten de samenwerking gezocht met Stichting Terra Life, het Van Gogh Nationaal Park (een park dat zich uitstrekt van Helmond tot Breda), Brabants Landschap en de gemeente ’s-Hertogenbosch. De verschillende soorten bomen bevorderen de biodiversiteit, dragen bij aan het herstel van de natuur en compenseren het CO2-gebruik van Avans. Een actie met een positieve invloed op het klimaat dus!

Wethouder Mike van der Geld: “Ik vind het een heel gaaf idee van deze studenten. Zo brengen we samen meer groen en meer bos in en om de stad. De doelstelling om twee keer zo veel bomen te planten als vier jaar geleden hebben we al gehaald, dus het is tijd voor the next step. Zo’n initiatief hoort daar bij. Ik krijg daar een heel brede lach van op mijn gezicht!”