donderdag 18 november 2021

Kandidatenlijst D66 ‘s-Hertogenbosch bekend

De afgelopen weken hebben de leden van D66 ‘s-Hertogenbosch gestemd op de lijst waarmee D66 meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. D66-lijsttrekker Mike van der Geld is trots op de lijst en kijkt ernaar uit om met dit mooie team een prachtig verkiezingsresultaat neer te zetten.

Voorzitter Marieke van Lieshout: “Onze leden hebben een mooie lijst gekozen. Ik ben blij met dit resultaat. Al onze kandidaat-raadsleden zitten vol ambitie en willen zich met hart en ziel inzetten voor ’s-Hertogenbosch. En aan alle D66’ers op de lijst zou ik mijn stem toevertrouwen.”

Interne verkiezing

Leden van D66 ‘s-Hertogenbosch konden zich tot 27 augustus kandideren. 40 kandidaten hebben zich gemeld. De lijstadviescommissie, bestaande uit lijsttrekker Mike van der Geld, voorzitter Marieke van Lieshout en Ine Meeuwis, hebben gesprekken gevoerd met alle verkiesbare kandidaten en een advies voor de leden opgesteld. De leden van D66 ‘s-Hertogenbosch konden van 3 november tot en met 15 november hun stem over het lijstadvies uitbrengen. Dit heeft geleid tot een definitieve lijst.

Lijsttrekker Mike van der Geld: “Ik ben ontzettend blij met en trots op het sterke en veelzijdige team waarmee we nu van start kunnen gaan. Met deze topkandidaten willen we weer de grootste partij van Den Bosch worden!”

De volledige D66-kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen is hier te raadplegen.