Publicaties

Schriftelijke vragen over ‘World Skate Center en urban-broedplaats in de Spoorzone’

In de Spoorzone ontstaat met de komst van de Verkadefabriek en de Tramkade, de betrokkenheid van tal van culturele (waaronder Urban en Hiphop) initiatieven en de (toekomstige) ontwikkeling van het EKP terrein een unieke plek waar nieuwe cultuur, nieuwe economie, het nieuwe wonen en ontmoeten elkaar versterken. Daarmee vormt de Spoorzone een unieke plek voor de moderne stad naast de prachtige historische binnenstad. Het World Skate Center is mede van die unieke plek in ontwikkeling het kloppend hart. Ook vormt het een thuisbasis op de Spoorzone voor de urban scene met duizenden betrokken inwoners én bezoekers. Inmiddels hebben wij vernomen dat het unieke WSC binnen drie jaar dreigt te verdwijnen uit de oude ijzergieterij. Daarmee dreigt niet alleen een unieke plek op losse schroeven komen te staan, ook dreigt de prille ontwikkeling van de urban scene in de Bossche Spoorzone daarmee een gevoelige klap te krijgen. De fractie van D66 heeft, samen met de fracties van GroenLinks en de PvdA, schriftelijke vragen aan het college gesteld.

Gepubliceerd op 17-02-2018 - Laatst gewijzigd op 19-04-2021